Szkło nad plastikiem ma tę przewagę, że może być w 100% poddane recyklingowi, ale recykling to jedno, a zanieczyszczenie środowiska wynikające z produkcji szkła, to zupełnie inna sprawa.
Jeszcze kilkanaście lat temu huty szkła nie były fabrykami „przyjaznymi” naszej planecie. Wypuszczały w atmosferę ogromne ilości tlenków azotu, emitowały również dwutlenek węgla, wykorzystywały ogromną ilość energii, głównie pochodzących z elektrowni węglowych. Taki czarny scenariusz to już na szczęście przeszłość. Obecnie huty poprzez zoptymalizowanie wydajności urządzeń produkcyjnych, zwiększenie wykorzystania do produkcji szkła z recyklingu, instalacji specjalnych filtrów, korzystaniu z energii ze źródeł odnawialnych oraz wprowadzenie systemów recyrkulacji wody, poprzez swoją produkcje zmniejszają wpływ na środowisko.
Kryzys klimatyczny w przeciągu ostatnich kilku miesięcy stał się problemem kluczowym. Poprzez zaangażowanie młodych ludzi oraz osób z obszaru mediów społecznościowych, osoby publiczne wytoczyły konkretne postulaty, które wzywają do wspólnych działań na rzecz obrony naszej planety.
Projekty z obszaru zrównoważonego rozwoju są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek, często jednak jest to pewien kompromis między luksusem i urodą produktów, do których przywykliśmy, a produktem bezpiecznym dla środowiska i powstałym z recyklingu. Nie wszyscy jednak na taki kompromis chcą przystać. Czy produkt powstały z recyklingu może być atrakcyjny i wpisywać się w trendy na rynku? Firma Estal jako pierwsza z branży producentów i dystrybutorów butelek szklanych do wyrobów alkoholowych, chciała udowodnić, że nawet stawiając recykling w centrum, poprzez innowacyjność można stworzyć modną wartość i designerski produkt.
Tak powstała kolekcja WILD GLASS. Nowa koncepcja firmy Estal oparta jest na wykorzystaniu do produkcji butelek w 100% szkła PCR ( szkło poużytkowe z recyklingu ) i która nie odrzuca również butelek z niedoskonałościami wizualnymi.
Butelki z kolekcji Wild Glass zostały stworzone dla różnych rodzajów wyrobów spirytusowych oraz wina. Wszystkie te butelki oferują klientom różne, subtelne lub kontrastujące kolory, które wzmacniają naturalne i charakterystyczne piękno. Każda butelka jest niepowtarzalna i ma nieco inny kolor. Estal udowadnia, że znudzeni jesteśmy już idylliczną tęsknotą za idealnością, gdzie korekcie podlega w zasadzie już wszystko co nas otacza. Jest to linia wzornicza, która ulepsza wszystko, co ekologiczne i autentyczne, a także ma przekrojowe zastosowanie do każdego projektu.
W październiku 2019 firma odebrała nagrodę podczas jednych z najbardziej prestiżowych targów w dziedzinie opakowań na świecie: LUXEPACK Monaco, w kategorii produkty ekologiczne.
To świetny przykład, że łącząc piękno projektów z potrzebą reakcji środowiskowej w procesie – coś, czego zarówno użytkownik końcowy, jak i marki będą coraz bardziej wymagać, jest możliwe. Czy firmie Estal uda się przełamać stereotypy nadal obecne w sektorze premium? Czy wady kosmetyczne, zróżnicowana kolorystyka w obszarze jednej butelki, ale przy tym walka o lepsze jutro dla nas wszystkich, znajdzie uznanie wśród producentów wyrobów alkoholowych? Firma wierzy, że TAK.
„Ten krok inspiruje nas na drodze do innowacji, designu, piękna i odpowiedzialności społecznej, które są cennymi elementami każdej prestiżowej marki”.